Mine GameDev

Edycja I: Game design

11.01.2020

Game design to coś co jest unikatowe dla gier (tak, tak, wiemy, że istnieje coś takiego jak grywalizacja w biznesie). Właśnie dlatego uznaliśmy, że pierwsza edycja MINE GameDev powinna być związana z tym tematem.

Podczas Edycji I-szej była okazja wysłuchać 4 wykładów o game designie, zwiedzić z przewodnikiem wystawę gier z lat 70-90 oraz pogadać z innymi podczas przewy bufertowej i afterparty w Strefie Centralnej.

Dziękujemy sponsorom, partnerom i wolontariuszom za pomoc, prelegentom za poświęcony czas na przygotowywanie wykładów oraz uczestnikom za przybycie. Postaramy się, aby kolejne edycje były większe i jeszcze lepsze (kierując się Waszymi sugestiami z ankiet i własnymi spostrzeżeniami).

0 +
Ponad 120 uczestników!
0
5 prelegentów!
0 +
Ponad 5 godzin afterparty!

Prelegenci

Leszek Górniak

Game Designer |

Bloober Team

„Wyzwania designu zespołowego”

Zespołowe projektowanie gier komputerowych to spore wyzwanie. Każdy designer ma własne spojrzenie na mechaniki i własną, subiektywną perspektywę. Z tych powodów często się ze sobą nie zgadzamy. Jak zatem usprawnić design w zespole?
Od ponad pięciu lat zajmuję się tworzeniem gier. Zaczynałem jako muzyk-freelancer i indie developer. Następnie pracowałem jako Gameplay Designer w Teyon nad grą Terminator: Resistance i innym, niezapowiedzianym projektem. Aktualnie jestem Game Designerem w Bloober Team.
Prelegent- Michał Sapiński

Michał Sapiński

Game Designer |

Anshar Studios

„Emocje pod kontrolą”

Gamepad. Dla większości z nas jego obsługa to druga natura. Czasem jednak zdarza się gra, której udaje się wykorzystać to narzędzie w sposób, który wzbudza konkretne emocje u graczy. Czy sama interakcja z gamepadem może wywoływać emocje? Jeśli tak, to w jaki sposób?
Od prawie pięciu lat w Anshar Studios. Poza hobbystycznymi wystąpieniami na gamejamach swoją przygodę z gamedevem zacząłem od mobilek, przebrnąłem przez VR po to, aby wylądować obecnie przy tytule na PC i konsole. Od ponad roku specjalizuję się w level designie, chociaż zamiłowanie do pozostałych dziedzin designu nigdy nie zmalało.
Prelegent- Zbigniew Rudnicki

Zbigniew Rudnicki

Przewodniczący Rady Programowej |

MHKI

„Zwiedzanie MHKI klasyczne gry z lat '70 - '90”

Na przykładzie pionierów wirtualnej rozrywki poznamy design klasycznych gier wideo. Bogactwo eksponatów Muzeum Historii Komputerów i Informatyki pozwoli nam na żywy kontakt z historią branży. Taka wiedza jest bezcenna dla każdego, kto chce tworzyć nowoczesne produkcje.
Zbigniew Rudnicki, współzałożyciel i szef Rady Programowej MKHI, zajmował się informatyką i grami w czasach, gdy jeszcze wielu obecnych gamedevów w ogóle nie wiedziało co to jest klawiatura i myszka. Od 1989, aż do dzisiaj zajmuje się dziennikarstwem komputerowym (Radio Katowice, Computerworld, PC Kurier, Gazeta Wyborcza, Dziennik Zachodni). Oprócz tego jest ekspertem do oceny wniosków NCBiR oraz byłym przewodniczącym Komisji ds. Społeczeństwa Informacyjnego Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach.
Prelegent - Agnieszka Wlazły

Agnieszka Wlazły

Sound/Game Designer |

Punk Notion

„Ewolucja designu w grze Weakless”

Dwoje przyjaciół, Niewidomy i Niesłyszący przemierzają razem świat – to chyba jedyne założenie jakie przetrwało od studenckiego prototypu, aż do wydania gry na konsolę. Jest to opowieść o tym, jak czasem trzeba podejmować ryzykowne decyzje, drastycznie wpływające na design całej gry. Szczególnie gdy ciężko znaleźć gry ze zbliżonymi rozwiązaniami gameplayowymi do podpatrzenia.
Sound, Game i Level Designer w jednym. Od około 5 lat zajmuję się grami. Z wykształcenia muzyk i kompozytorka. W praktyce ktoś od designu wielu innych składowych gry, bo w małym zespole zawsze potrzeba dużo elastyczności.
Prelegent - Maciej Nowak

Maciej Nowak

Interactive designer |

Brainly

„Różnice w projektowaniu gier i produktów biznesowych”

Gry oraz aplikacje typowo biznesowe mają rożne cele, grupy docelowe czy wymagania. Odczucia i doświadczenia jakie wynosimy podczas ich używania również są inne. Opowiem o moich spostrzeżeniach podczas projektowania takich produktów.
Od ponad 6 lat zajmuję się tworzeniem produktów cyfrowych. Miałem okazję projektować dla software house’u, kilku startupów czy jako freelancer. Jestem twórcą m.in. polskiej wersji eTabu na urządzenia mobilne, które miało ponad 1 mln ściągnięć. Obecnie odnajduję się jako Interaction Designer w Brainly.

Niniejsza strona wykorzystuje tzw. Pliki Coockies w celach marketingowych, statystycznych oraz poprawy funkcjonowania serwisu. Aby dowiedzieć się więcej sprawdź Polityka Prywatności.